Jak rychle zhubnout?

Jak rychle zhubnout?

Hubnutí bývá obvykle běh na dlouhou trať. Je zapotřebí pevná vůle a silná motivace. Pro dlouhodobé výsledky jde nejen o cvičení a zdravou stravu, ale spíše o celkovou změnu myšlení a životního stylu. Existuje však několik poměrně snadných triků, jak zhubnout rychle. Jak na to?

Shodit rychle několik kilogramů jistě potěší a dodá sebevědomí. Hubnutí velmi často řeší novopečené maminky už ve chvíli, kdy přijedou domů z porodnice. Pro někoho znamená hubnutí zásadní životní změnu a třeba i cestu, jak zvládnout rozchod s partnerem. Někdo potřebu rychle zhubnout řeší krátkodobým hladověním, což ale není příliš efektivní způsob a vede spíše ke špatné náladě. Při hladovění může být člověk podrážděný, až agresivní. Lepší než se trápit hlady je vyzkoušet několik následujících doporučení. A ještě lepší je si vzít tato doporučení za vlastní a zcela změnit své nezdravé životní návyky.

Zdravý (a přitom pestrý) jídelníček

K co nejrychlejšímu nastartování hubnutí se doporučuje začít především u jídelníčku. Některé zdroje uvádí, že právě způsob stravování má na hubnutí vliv z 80 % a pouze z 20 % ovlivňuje úbytek kilogramů pravidelné cvičení. A zatímco pro někoho může být pravidelná fyzická aktivita časově nezvládnutelná, se změnou stravy lze začít prakticky okamžitě. Při dodržování základních pravidel zdravého jídelníčku na sebe výsledky nenechají dlouho čekat.

V první řadě se doporučuje zcela vynechat bílé pečivo. Lze ho nahradit mnoha alternativami – celozrnným pečivem ze žitné nebo špaldové mouky nebo neslazenými cereáliemi. Aby byly výsledky hubnutí co nejrychlejší, měl by člověk jíst pečivo spíše dopoledne, nikoliv třeba až navečer.

Samozřejmostí by mělo být omezení cukru. A nejen toho, kterým si lidé přislazují třeba čaj nebo kávu. Pro efektivní hubnutí je potřeba vnímat množství cukru v jakékoliv kupované potravině. Omezení cukru nabízí poměrně rychlou cestu k tomu, jak rychle zhubnout břicho. Nadměrná konzumace cukru totiž část způsobuje nafouknutí této části těla, omezení sladkého proto přispívá k viditelně ploššímu břichu. Pozor na ovoce – obvykle obsahuje cukru velké množství!

Pro efektivní rychlé hubnutí by měl jídelníček obsahovat velké množství zeleniny. V ideálním případě by měla zelenina alespoň v prvních týdnech nahradit přílohy. Není potřeba se bát hladovění! Zeleninu lze konzumovat prakticky v neomezeném množství. Pakliže na člověka přijde hlad, hned ho může zahnat paprikou, okurkou nebo třeba ředkví.

Navíc v případě zeleniny se nabízí poměrně různorodá paleta, každý den je možné si připravovat úplně jiný zeleninový salát. Perfektně bude zelenina chutnat s vejci, která jsou pro hubnutí rovněž velmi důležitá. Mají velmi málo kalorií, ale zároveň dostatek proteinů, které člověka zasytí.

S hlídáním kalorií a celkově s nastavením optimálního příjmu potravy s ohledem na výdej energie mohou pomoci různé mobilní aplikace na hubnutí. Mnoho z nich lze stáhnout zcela zdarma.

Každý, který má touhu zhubnout, si musí uvědomit jednu velmi důležitou věc. Ani přejídání, ale ani hladovění k úbytku váhy nepovede. Jediná správná cesta spočívá v pravidelné, zdravé a pestré stravě v dostatečné množství s ohledem na fyzickou aktivitu každého konkrétního člověka.

Pitný režim

Jak rychle zhubnout za týden? Pro úbytek několika kil mnohým stačí odstranit z těla přebytečnou vodu. Jak? Paradoxně dostatečným příjmem tekutin, v ideálním případě se jedná o 2 až 3 litry za den. Tím totiž tělo nebude muset vodu zadržovat. Opravdu to má obrovské účinky a nejen na snížení kilogramů. Dostatek vody se podepíše na kvalitě pleti a také na energii člověka. Správný pitný režim zajistí detoxikaci organizmu, odplavení všech odpadních látek z těla.

I pro pitný režim ovšem platí určitá (a docela přísná) pravidla. V žádném případě se nesmí pít sladké limonády nebo džusy, největším pomocníkem při hubnutí je čistá neperlivá voda. Pokud má s jejím vypitím někdo problém, může si ji ochutit třeba kapkou citronu. Do pitného režimu se také nepočítá káva a už vůbec ne alkohol.

Kromě čisté vody lze také pít zelený čaj. Ten zrychluje metabolismus a díky rychlejšímu spalování se také rychleji hubne. Ovšem i zde platí, že všeho s mírou. Vypít denně 2 – 3 litry zeleného čaje také není ta správná cesta.

I cvičit se musí správně

Jak již bylo zmíněno, cvičení není alfa a omega hubnutí, bezpochyby ovšem může celkovému výsledku významně pomoci. I zde ovšem existuje několik pravidel, kterých je zapotřebí se držet.

Cvičit se nesmí přespříliš. Zní to sice možná zvláštně, ale člověk by měl zvolit takovou fyzickou aktivitu, která odpovídá jeho možnostem. Pokud dosud nebyl zvyklý na cvičení, rozhodně nemůže trávit v posilovně tři hodiny denně. Plně postačí dlouhá svižná procházka. A nesmí se zapomínat také na odpočinek, aby mohlo tělo regenerovat.

Cvičení by mělo být komplexní. Existují konkrétní cviky na to, jak zhubnout rychle v pase, jak rychle zhubnout břicho, ale z dlouhodobého hlediska posilování a tvarování jen jedné části těla není vhodné. Těm, kteří se neřadí mezi přirozené sportovní nadšence, mohou v začátcích pomoci motivační citáty na téma fitness, které připomínají, proč se vyplatí ve cvičení vytrvat.

Pohyb a fyzická aktivita by měla být samozřejmostí v průběhu celého dne. Jinými slovy, není příliš efektivní se potit několik hodin v tělocvičně, když pak člověk přijde domů, sedne si na gauč a zbytek dne se prakticky nehýbe.

Určitě se vyplatí do svého životního stylu zařadit alespoň procházky či jiné nenáročné aktivity jako například plavání. V jednom z našich článků jsme psali o možnostech, co dělat o víkendu v Praze, které zahrnují i tipy na výlety do přírody přímo v našem hlavním městě. Díky procházkám na čerstvém vzduchu je hubnutí rychlejší a především zábavnější.

Další tipy pro „rychlé“ hubnutí

Ne vždy je na zhubnutí několika kilogramů dostatek času. Pomůžou proto různé vychytávky, které alespoň opticky způsobí to, že člověk vypadá hubenější.

K optickému zeštíhlení pomohou samoopalovací prostředky, které se ovšem musí správně nanést, aby nevytvořily nevzhledné skvrny. Vhodný výběr oblečení pár kilogramů také ubere. Obecně postavě více lichotí tmavé tóny bez výrazných vzorů. Mnohé dámy jistě ocení kvalitní stahovací prádlo.

Ženy si mohou pomoci ještě botami na vysokých podpatcích. Díky nim budou vyšší, jejich postava se opticky protáhne a bude vypadat štíhlejší.